Home » מאמרי ביטוח סיעודי » ביטוח סיעודי לילדים

ביטוח סיעודי לילדים

רובינו מקשרים מצב סיעודי וצורך בביטוח סיעודי לגילאים מתקדמים בהם מגיעים לצורך בטיפול צמוד עקב זקנה. אך האם זה נכון לוותר על ביטוח סיעודי לילדינו, מתוך מחשבה שיש עוד שנים רבות עד שיזדקקו לעזרה סיעודית? והאם הביטוחים הסיעודיים מתאימים לכל הגילאים?

חשוב להבין כי מצב סיעודי לא נגרם אך ורק מגילאי זקנה מופלגים וגם אנשים צעירים ובהם ילדים, יכולים להגיע למצב בו הם נזקקים לטיפול סיעודי עקב תאונה, מחלה או פגיעה אחרת. במהלך השנים עולה בהדרגה מספר הצעירים המגיעים למצב סיעודי, בעיקר בעקבות התפתחות של מחלות שיכולות להביא גם ילדים קטנים למצב בו הם אינם מסוגלים לתפקד ולבצע פעולות בסיסיות.

מצב סיעוד בקרב ילדים

גם כאשר מדובר בילדים, מצב סיעודי מוגדר לאחר מבחן תלות בו נבדקות פעולות בסיסיות ואדם בכל גיל אשר אינו מסוגל לבצע 3 מתוך 6 הפעולות, יוגדר כנמצא במצב סיעודי. טיפול באדם סיעודי בין אם ילד או קשיש עולה לא מעט כסף, בין אם בוחרים בטיפול סיעודי בבית בעזרת מטפל ובין אם בטיפול במוסד כלשהו. משפחות רבות אשר לא העלו בדעתן כי אחד מילדיהם יכול להגיע למצב סיעודי ולכן לא רכשו ביטוח סיעודי לילד, כורעות תחת הנטל הכלכלי שמביאות עלויות הטיפול.

מעבר לכך שכדאי לרכוש ביטוח סיעודי לילדים על מנת לכסות כל מקרה שעלול להוביל לצורך בטיפול, רכישה של ביטוח לילדים כדאית גם מבחינת פוליסת הביטוח. מרבית פוליסות הביטוח המעניקות ביטוח סיעודי פרטי או קבוצתי, כוללות פרמיה מוזלת ככל שגילו של המבוטח צעיר יותר ביום ההצטרפות לביטוח וגמלת הביטוח גבוהה יותר.

לדוגמא בביטוח הסיעודי שמעניקה קופת חולים כללית אדם בן 70 אשר נזקק לכיסוי סיעודי יהיה זכאי לפיצוי של 8,595 שקלים לחודש במידה והצטרף לביטוח בגיל 10. זאת בעוד שאדם אשר הצטרף לביטוח בגיל 70, יהיה זכאי לקצבת סיעוד בגיל 75 בגובה 2,578 שקלים לחודש בלבד.  קופת חולים כללית בדומה לחברות ביטוח אחרות גם מספקת ביטוח סיעודי חינם עד גיל 18 ומגיל 19 סכום הפרמיה החודשית עולה בהדרגה עם הגיל.

יתרון ברור ברכישה של ביטוח סיעודי לילדים היא שלרוב כמעט ואין בעיות רפואיות אשר בגינן עלול הביטוח לסרב לספק פוליסה או להוסיף רשימת חריגים אישיים לפוליסה. אנשים בוגרים נתקלים לעתים בקשיים ברכישה של ביטוח סיעודי עקב בעיות רפואיות קיימות, בעוד שאדם אשר החל לסבול מבעיות רפואיות, אך כבר מחזיק בפוליסה קיימת שנרכשה בילדותו, יכול להיות בטוח כי יהיה מכוסה על כל מצב סיעודי אליו יגיע.

מה חשוב לבדוק?

כאשר רוכשים ביטוח סיעודי לילדים ישנם מספר קריטריונים שחשוב לבדוק. ראשית חשוב לשאול האם הפרמיה קבועה או משתנה. בפרמיה משתנה הסכום החודשי אותו אנו משלמים בכל חודש עולה עם הגיל, כאשר בפרמיה קבועה סכום הביטוח נשאר קבוע משך כל תקופת הביטוח.

היתרון ברכישה של ביטוח בפרמיה קבועה לילדים הוא שעקב הצטרפות בגיל ילדות הפרמיה נמוכה מאוד וכך גם כאשר ילדכם יגדל הפרמיה אותה הוא ישלם תישאר נמוכה, אך סכום הביטוח לו יהיה זכאי, יהיה גבוה יחסית.

חלק מחברות הביטוח, כמו חברת הביטוח מגדל אשר מאפשרת ביטוח סיעודי מגיל 3, מאפשרות ביטול של הביטוח אך שמירה על הזכויות אותן צבר המבוטח עד ליום הביטול. במקרים כאלו אנשים אשר צורפו לביטוח סיעודי בגיל ילדות צעיר יוכלו לסיים את הביטוח בגיל מבוגר יותר, להפסיק לשלם את כספי הפרמיה ובכל זאת להיות זכאים לכיסוי סיעודי נאה. כשזה מגיע לביטוח סיעודי לילדים חשיבה לעתיד היא המפתח שיכול להבטיח כיסוי על כל מקרה שעלול לבוא מבלי לחשוב 'לי זה לא יקרה' או 'יש עוד זמן'.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר