Home » מאמרי ביטוח סיעודי » מטפלת סיעודית או בית אבות סיעודי?

מטפלת סיעודית או בית אבות סיעודי?

להעסיק מטפל סיעודי בבית או ללכת למוסד סיעודי?

ההתלבטות של משפחות רבות שלהן בן משפחה הנזקק לסיוע סיעודי, היא האם לשכור את שירותיו של מטפל סיעודי, ישראלי או זר בביתם, או להעביר את מקום מגוריו של הקשיש לבית אבות או מוסד סיעודי. במקרים רבים ההתלבטות קשה –  החלטה לצרף מטפל אל ביתכם או להעביר את מקום המגורים, בדרך כלל לצמיתות, צריכה להיעשות בכובד ראש ובהתאם לנסיבות ולאופי המשפחה.

מצד אחד כאשר בוחנים את האופציה של מעבר לבית אבות או לאשפוז קבוע במוסד סיעודי כלשהו, אנו יודעים כי הקשיש יעבור לגור בסביבה מוגנת, שמותאמת לצרכים של קשישים הנזקקים לסיוע צמוד. מצד שני מעבר כזה משמעו ניתוק מסביבת המגורים המוכרת אליה הקשיש רגיל ומעבר לסביבה חדשה וזרה, מה שיצריך תקופת הסתגלות.

במידה ובוחרים באופציה של מעבר למוסד סיעודי מתאים, ישנן כמה אופציות וניתן לבחור מחלקה סיעודית בבית דיור מוגן, בית אבות משולב או אשפוז במחלקה סיעודית, כמובן בהתאם לצרכים האישיים. כיום קיימים סוגים שונים של בתי אבות ומוסדות לדיור מוגן וסיעוד אשר מותאמים לטיפול במגוון צרכים וקשיים.

יתרון גדול של בית אבות או מוסד סיעודי הוא שהם מספקים מצד אחד סביבה מוגנת, אווירה חברתית מתאימה, יחד עם הטיפול הרפואי הנדרש בדרך כלל במצבים סיעודיים, מה שלא תמיד מובטח או מתאפשר כאשר שוכרים את שירותיו של מטפל סיעודי.

שיקול כלכלי בטיפול סיעודי

הבחירה בין מוסד סיעודי או מטפלת סיעודית בבית מושפעת גם משיקול הכלכלי. שיכון של בן משפחה  במוסד סיעודי או בית אבות שיספק את כל צרכיו יכולה להיות הוצאה גדולה מאוד, בייחוד אם הקשיש זקוק לעזרה צמודה יותר ואין לו ביטוח סיעודי. כאשר בוחנים את האופציה של העסקת מטפל סיעודי או עובד זר בביתו של הקשיש, צפוי שתהיה הסתגלות קלה יותר שכן הקשיש לא יצטרך לשנות את סביבתו ואת מקום מגוריו, אלא לחייו יצטרף אדם נוסף שעבודתו לסייע ולטפל בו. יחד עם זאץ, במקרים רבים, קלה לקשיש לקבל לביתו אדם נוסף – בין אם מדובר על מטפלת ישראלית או עובד זר סיעודי וקיימים חיכוכים רבים ובמקים קיצוניים מגיעים למסקנה כי אין אפשרות להעסיק מטפל בבית (במיוחד כאשר הקשיש מתנהג באלימות).

גם אלו שבוחרים באופציה של עובד זר סיעודי ימצאו כי לא מדובר בתהליך קל ופשוט. מבחינת הבירוקרטיה, יש לא מעט תנאים שצריך לעמוד בהם מבחינת המדינה, על מנת לקבל את האישורים המתאימים להעסיק עובד זר. התהליך של קבלת האישורים יכול להיות ארוך והוא כולל מבחנים והמתנה. גם לאחר קבלת האישורים בחירה של עובד זר אינה בחירה פשוטה ולכל משפחה חשוב למצוא את האדם שיתאים מבחינה אישית לקשיש בו הוא עומד לטפל.

העסקת עובד זר

העסקה של עובדים זרים היא בדרך כלל גם אופציה זולה יותר ממעבר לבית אבות, אך קשישים שנזקקים לטיפול רפואי מורכב, בדרך כלל חייבים לעבור למוסד סיעודי שיוכל לספק להם את השירות המתאים. בהחלטה בין עובד זר סיעודי לבין מעבר לבית אבות אין נכון ולא נכון וכל משפחה צריכה לקבל את ההחלטה המתאימה לה באופן אישי. מה שמכריע בדרך כלל את ההחלטה הוא היכולות הכלכליות של המשפחה, מצבו הרפואי של הקשיש והעדפות אישיות.

יעוץ בקבלת החלטה

למשפחות שמרגישות כי אין להן מספיק מידע על מנת לקבל את ההחלטה המתאימה יש את האפשרות לשכור את שירותיה של חברת ייעוץ. יש לא מעט חברות ייעוץ שיכולות לעזור למשפחה לקבל את ההחלטה האם להעסיק עובד זר או לעבור לבית אבות. בתהליך כזה נציג של החברה יגיע לבית המשפחה ולאחר שיבחן את מצבה הכללי של המשפחה, את הצרכים והרצונות של הקשיש, יפרט בפני המשפחה את שתי האופציות.

חברת הייעוץ תעזור למשפחה בכל אופציה בה תבחר, כך שאם המשפחה מעוניינת במעבר לבית אבות, החברה תעזור במציאת בית אבות מתאים או לחלופין עזרה בהליכים הבירוקרטים של העסקת עובד זר ומציאת עובד מתאים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר