Home » ביטוח בריאות » ביטוח בריאות פרטי

ביטוח בריאות פרטי

את ביטוח הבריאות הבסיסי ביותר הכולל טיפולים רפואיים בסיסיים מקבל כל אזרח מדינת ישראל מתוקף חוק בריאות ממלכתי. הטיפול הרפואי הבסיסי מוענק על ידי קופת חולים בה מבוטח האזרח וכולל טיפול בידי רופא משפחה ורופאים מומחים, תרופות ואף אשפוז. אולם, ישנם גם טיפולים מסוימים שהביטוח של קופת החולים אינו מכסה או מכסה חלקית בלבד. כלומר, את העלויות הגבוהות נושא האזרח בעצמו.

בנוסף, כל קופות החולים מציעות ביטוח בריאות משלים הכולל הטבות, טיפולים, בדיקות ותרופות שאינן כלולות בסל הבריאות וכן טיפולים אלטרנטיביים שונים. זאת בתמורה לתשלום חודשי קבוע של כמה עשרות שקלים.

מה נותן ביטוח בריאות פרטי

במקביל לביטוח הבסיסי והמשלים של קופות החולים קיים ביטוח בריאות פרטי אשר מציע סל נרחב יותר של כיסויים רפואיים. הביטוח הפרטי הינו מקיף יותר ומבטיח ביטחון מלא יותר ביחס לשאר הביטוחים הבריאותיים.

את ביטוח הבריאות ניתן לרכוש כיום כמעט בכל חברת ביטוח. בשל ההיצע הרב של ביטוחי הבריאות, עלויות הביטוח נוחות יחסית והתנאים שמציעות החברות הם טובים. מומלץ טרם רכישת הביטוח לבצע סקר שוק ולבחון את עלויות הביטוח אל מול היקף הביטוח והתנאים שמציעות החברות השונות. במצב השוק התחרותי כדאי לשוב ולהתמקח עם החברות על התשלומים החודשיים, במקרה זה המיקוח עלול להשתלם מאוד.

סוגי ביטוח בריאות פרטי

בעת ביצוע ביטוח בריאות לך ולבני משפחתך חשוב שתבדוק על אילו צרכים צריך ביטוח הבריאות לענות. פוליסת הביטוח (חוזה ביטוח בין חברת הביטוח לבין האדם הרוכש את חבילת הביטוח) צריכה להקיף את כלל הפתרונות להם יתכן שיזדקק המבוטח בהתחשב בהיסטוריה רפואית ואף היסטוריה משפחתית. המגוון של הפוליסות רחב ולא כולן מקיפות את אותן הבעיות.

חשוב להגדיר מראש מה הן הדרישות מהפוליסה. אולם, ישנם מספר תנאים שחשוב וכדאי להבטיח בכל מקרה כאשר רוכשים פוליסה: מימון של תרופות שאינן נכללות בסל הבריאות, מימון ניתוחים שאינו מכוסה על ידי חוק הבריאות הממלכתי, מימון ניתוחים, השתלות וטיפולים בחו"ל אשר אינם כלולים בסל הבריאות ומימון בדיקות רפואיות שאינן ממומנות על ידי קופת החולים או המדינה.

בעת רכישת ביטוח בריאות משלים חשוב לבדוק באילו ביטוחים הינך מבוטח ומה הם מכסים. רוב הביטוחים השונים מבטיחים סעיפי כיסוי דומים ולכן אין טעם לשלם כפול עבור כיסוי זהה. בדיקה של הפוליסות הקיימות טרם רכישת ביטוח בריאות תבטיח חסכון בכסף.

עלות ביטוח בריאות פרטי מושפעת בעיקר ממצבו הבריאותי של המבוטח. כאשר רוכשים ביטוח יש למלא הצהרת בריאות המפרטת את המצב הבריאותי. ככל שמצב הבריאות פחות טוב כך עולה התשלום החודשי מכיוון שהסיכון שלוקחת חברת הביטוח עולה. בנוסף גובה התשלום עולה ככל שעולה גיל המבוטח.

ביטוח פרטי – הכנה לעתיד

חשוב להדגיש כי לרוב ביטוח הבריאות הפרטי אינו כולל סעיפי ביטוח סיעודי. כלומר הביטוח מעניק השתתפות במימון טיפולים רפואיים שונים אך הוא אינו כולל מימון של סיוע סיעודי בדמות מטפל או מוסד במידה והמבוטח הופך לסיעודי. לשם כיסוי מקרים של סיעוד על המבוטח לרכוש ביטוח סיעודי נפרד באופן פרטי, קבוצתי או דרך קופת החולים.

רכישת ביטוח סיעודי נעשית תוך כדי שיקולי כדאיות: האם המבוטח אמיד מספיק כדי לממן מטפלת או מוסד בבוא העת או לחילופין האם הוא מסוגל לשאת כעת גם בתשלומי ביטוח בריאות וגם בתשלומי ביטוח סיעודי. כמו כן, האם ישנם בני משפחה שיוכלו לסייע במצב סיעודי וכמובן מהו מצבו הבריאותי של המבוטח שכן במצבי בריאות ירודים התשלומים החודשיים עבור ביטוח בריאות הינם גבוהים ביותר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר