Home » ביטוח בריאות » ביטוח מחלות קשות

ביטוח מחלות קשות

ביטוח מחלות קשות, כשמו, נועד לכסות את הטיפולים הרפואיים הנדרשים במקרה של מחלה קשה. בישראל קיים אמנם חוק ביטוח בריאות ממלכתי, המבטיח כי כל אזרח יקבל שירותים רפואיים בסיסיים, אך במקרים רבים של מחלה קשה גם הביטוח הרפואי של קופת החולים אינו מספיק.

כמעט כל מחלה קשה מצריכה טיפולים רפואיים מורכבים, תרופות יקרות, התייעצות עם רופאים מומחים וברוב המקרים גורמת גם לירידת ההכנסות של המשפחה, עקב הצורך להתמודד עם המחלה והטיפולים הנדרשים.

הגדרת מחלות קשות

כל אחת מחברות הביטוח מגדירה מהי מחלה קשה אשר תזכה את המבוטח בפיצוי כספי והרשימה בדרך כלל כוללת מחלות כמו סוגים שונים של סרטן, אלצהיימר, מחלות לב, שיתוק ילדים, תרדמת, איידס, טרשת, פרקינסון, שבץ מוחי, עיוורון, חירשות ועוד.

רשימת המחלות יכולה להשתנות מחברת ביטוח אחת לשנייה וכדאי לבדוק את הרשימה טרם החתימה על הפוליסה. בחברת ביטוח אחת רשימת המחלות יכולה להגיע לכ- 30 מחלות ומצבים רפואיים ובאחרות מספר מחלות בודדות.

ביטוח מחלות קשות – תנאי הצטרפות וגובה הכיסוי

ביטוח מחלות קשות מבטיח את הטיפול הרפואי הנדרש במקרים שבדרך כלל דורשים טיפול צמוד של אחות, צורך בתרופות יקרות והתאמת אורח החיים למצב החדש. בחלק מחברות הביטוח ניתן לבחור האם מעוניינים בביטוח מחלות קשות כללי, בו הפוליסה כוללת רשימה של מחלות קשות שבגינן יזכה המבוטח לפיצוי כספי, או ביטוח למחלה ספציפית.

אצל רוב חברות הביטוח תקופת ההמתנה שעוברת בין רגע גילוי המחלה לקבלת הפיצוי הכספי היא תקופה של 30 יום.

למרבית הביטוחים למחלות קשות אין גיל הצטרפות מינימאלי וכמעט בכל הביטוחים הפיצוי הינו פיצוי חד פעמי, אשר נקבע עם החתימה על הפוליסה.

אצל מרבית חברות הביטוח על מנת לקבל את הפיצוי יש לעבור סדרת בדיקות שתאשר כי המבוטח אכן חלה במחלה קשה, או הגיע למצב המפורט בפוליסה.

ביטוח למחלות קשות ניתן ואף מומלץ לרכוש בנוסף לביטוח אחר כמו ביטוח בריאות או ביטוח חיים. גם ברכישה של ביטוח מחלות קשות המבוטח נדרש למלא הצהרת בריאות, כך שתעריף התשלום לביטוח נקבע בהתאם למצבו הרפואי של המבוטח, לגילו, מינו של המבוטח והאם המבוטח מעשן או לא.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר