Home » מאמרי ביטוח סיעודי » ביטוח סיעודי קבוצתי

ביטוח סיעודי קבוצתי

ביטוח סיעודי קבוצתי הוא מונח המוכר בתחום הביטוח, שייעודו אספקת הסכם פוליסה כללי, למספר בני אדם המאוגדים יחד תחת אותה קבוצה. מטרתו העיקרית של ביטוח סיעודי קבוצתי, היא להנחיל פוליסה רחבה ככל האפשר, במסגרת תעריף נמוך יחסית, אשר לא היה מתאפשר במסגרת ביטוח סיעודי פרטי.

הצטרפות לביטוח סיעודי קבוצתי

בשנת 2004, נוצר המונח ביטוח סיעודי קבוצתי על ידי המפקח על הביטוח באותה שנה. ביטוח סיעודי זה, ניתן במסגרת איגודים, חברות ועסקים, אשר מעוניינים לצרף את עמיתיהם או את העובדים המועסקים בחברה, אל ביטוח סיעודי מקיף. לא ניתן להצטרף את ביטוח סיעודי קבוצתי באופן פרטי, אלא רק דרך החברה, העסק או האיגוד הו משמשים כשכירים.

תפקידו של ביטוח סיעודי קבוצתי

כמו ביטוח סיעודי פרטי (או שאינו קבוצתי), גם לביטוח סיעודי קבוצתי, מספר תפקידים חשובים:

  1. לתמוך באדם אשר אינו מסוגל לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות, בין אם הוא קשיש או צעיר
  2. לסייע לאדם הזקוק להשגחה צמודה
  3. לטעת באדם הסיעודי ומשפחתו תחושת ביטחון כלפי עתידם.
  4. להגן על נכסי המבוטח
  5. להקל על בני משפחת המבוטח את עול הטיפול והסיעוד
  6. להשלים את השירותים אשר אינם מכוסים על ידי ביטוח הבריאות

האדם הסיעודי

על מנת להפעיל את פוליסת הביטוח הקבוצתית, על האדם להיחשב כסיעודי. מי נחשב לסיעודי? נהוג להתייחס אל המונח 'סיעודי' בהקשר לקשישים, אך בפועל, מונח זה מתייחס לכל אדם אשר אינו עומד במבחן ADL (Activities of Daily Living), המועבר על ידי נציגי המוסד לביטוח לאומי ובודק את יכולתו של האדם לבצע מספר פעולות יום יומיות בסיסיות כמו אכילה, רחצה, החלפת בגדים, הליכה, עשיית צרכים ועוד.

תגמולי ביטוח סיעודי קבוצתי

אדם שהוגדר כסיעודי ועומד בתנאי הביטוח, יכול לבקש ולנצל את פוליסת הביטוח הקבוצתי במספר אופנים:

  1. טיפול סיעודי הניתן בבית המבוטח על ידי עובד/ת זר/ה או מטפל/ת סיעודי/ת.
  2. השתתפות במימון בית אבות או מסגרת דיור חלופית.

תגמולי הביטוח הינם שונים מחברת ביטוח אחת לאחרת, והם ניתנים כפיצוי (סכום מוסכם קבוע מראש) או שיפוי (החזרים בהתאם לקבלות על הוצאות או מתן שירות בפועל).

תנאים לקבלת החזר כספי מהביטוח

בכדי לקבל החזר כספי על פי פוליסת הביטוח הקבוצתי, יש לעמוד במספר תנאים:

  1. להיות מוגדר כסיעודי לפי מבחן ADL (כפי שהובהר לעיל).
  2. לעמוד בתקופת הכשרה בה משולמים ספי הפוליסה ללא תמורה
  3. לעבור תקופת המתנה בה האדם מוגדר כסיעודי אך הוא אינו מקבל עדיין את כספי הביטוח ולכן עליו להמשיך ולשלם את דמי הפוליסה יחד עם ההוצאות הנלוות למצבו הסיעודי.

תקופות אלו נמשכות, בדרך כלל, שלושה חודשים, אך נתון זה משתנה מחברת ביטוח אחת לאחרת.

יתרונות וחסרונות הביטוח הסיעודי הקבוצתי

היתרון העיקרי של ביטוח קבוצתי הוא בתעריף הנמוך שלו, היורד באופן אוטומטי מהשכר החודשי. הביטוח הסיעודי הקבוצתי, ניתן, בדרך כלל, בהתאם להצהרת בריאות בלבד, וניתן לצרף אליו גם את בני המשפחה בתעריף נוח. כמו כן, ביטוח סיעודי קבוצתי מצביע על רצונו של המעסיק להשקיע בעובד לטווח ארוך ולשפר את מעמדו הנוכחי והעתידי.

אחד החסרונות של ביטוח סיעודי קבוצתי בא לידי ביטוי במקרה בו העובד עוזב את החברה ומעוניין להצטרף לביטוח באופן פרטי, אז יתכן סכום פרמיה שונה גבוה יותר. דרישה לסכום פרמיה גבוה, יכולה להתרחש במצב בו רוב חברי הקבוצה הינם מבוגרים או נכים, ופוליסת הביטוח המתאימה להם, יכולה שלא להתאים לצעיר המועסק באותה חברה, ואולי עדיף יהיה לו להצטרף לביטוח סיעודי באופן פרטי.

לפני שמצטרפים לביטוח סיעודי קבוצתי, חשוב לברר..

ביטוח סיעודי קבוצתי נחשב למוצר לטווח ארוך, מכיוון שרבים מהמקרים הסיעודיים מתרחשים רק לאחר גיל 75. למרות זאת, במיוחד במצב של ביטוח סיעודי קבוצתי, ישנן חברות ביטוח המספקות ביטוח סיעודי קבוצתי לתקופה העומדת על מספר שנים בלבד, בכדי שיהיה באפשרותה לשנות ולקבוע תנאים חדשים.

במידה והפוליסה לא מתחדשת, עלול להיווצר מצב בו האדם הסיעודי יישאר ללא כיסוי ביטוחי במקרה הצורך, ולא יוכל להצטרף לפוליסה חדשה כיוון והוא כבר אדם סיעודי ולא תיתכן תקופת הכשרה. על מנת למנוע מצב זה, יש לוודא כי הפוליסה מתחדשת באופן אוטומטי אלא אם כן דרש המבוטח אחרת.

כמו כן, יש לברר, באילו תנאים ניתן יהיה להצטרף לביטוח הקבוצתי, במקרה בו האדם אינו עובד יותר בחברה ולכן אינו משויך לה. באופן כללי, ברוב החברות, קיימת "זכות המשכיות", המחייבת את חברת הביטוח להציע לאדם הפרטי פוליסה בעלת תנאים דומים, ובלבד שהיה מבוטח בביטוח הקבוצתי, לפחות שלוש שנים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר